Категория: Институции Посещения: 2975
Преди около година, с много дунанми откриха ремонтираната жп гара на Сливен. Освен с фойерверки, всичко бе придружено и с много хвалби: Стойността на обекта възлиза на 2 786 110 лв. и е най-голямата инвестиция в сградния фонд на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). (Средствата са от Държавния бюджет на НКЖИ.) Макар и по-рядко споменавано, разбра се, че изпълнител на проекта е „Трейс София“, договорът с която е сключен през лятото на 2015 г., малко преди местните избори и беше едно от обещанията на ГЕРБ. В договора е посочено, че гаранцията за изпълнението на ремонтните дейности е 15 години. Не е лошо да споменем и ръководителя на проекта инж. Тони Грозданов, както и Бисер Минчев, ревизор по безопасността на Национална компания "Железопътна инфраструктура".
Почти веднага след официалното откриване, вятърът отвя две огромни платна от подпокривната конструкция и тя зейна грозно. А по техническа съоръженост гарата си остана в миналия век – върху едно табло на перона е трябвало да тече информация за пристигащи и заминаващи влакове, но там е само ламарината му, а информационните табла в чакалнята са запецнали кой знае откога. (То и да работеха, едва ли твърде ситните надписи биха могли да се разчетат от всеки.) За разлика от повечето нормални гари, на сливенската няма и вода. Тя пък е спряна от персонала на гарата, за да не се трупали циганите около нея. (Пропуснах да надникна в тоалетните, които обикновено са показател за всеки обществен обект, ама друг път...)
Е, ако това е ремонт за 3 милиона лева, какво ли щеше да е ако беше калкулирана нормалната цена... От ръководството на сливенската гара вече многократно подавали рапорти за отнесената подпокривна конструкция, но засега нямало ответ. Ами да, до следващите избори има време.
Йорданка Раданчева